Liczba odbiorców kampanii mailowej może być mniejsza niż suma odbiorów na zaznaczonych listach dystrybucyjnych w następujących przypadkach:
- na zaznaczonych listach znajdują się kontakty zablokowane
- na zaznaczonych listach znajdują się kontakty, których przetwarzanie zostało ograniczone
- na zaznaczonych listach znajdują się kontakty, które zablokowały w Panelu prywatności wysyłkę maili na swój adres
- na zaznaczonych listach znajdują się kontakty, które otrzymały już poprzednią wersję tej kampanii mailowej (jeśli kampania była wersjonowana)
- wysyłasz kopię innej kampanii - wówczas kopiowany jest ten sam zestaw adresatów, który istniał w kampanii źródłowej:
- może być dodatkowo pomniejszony o ewentualne kontakty, których już nie ma w bazie
- nie będzie powiększany o nowe kontakty, które pojawiły się na listach dystrybucyjnych od czasu wysyłki kampanii źródłowej
Uwaga! Suma odbiorców nie zawsze równa się sumie liczebności kontaktów na zaznaczonych listach. Jeden kontakt może znajdować się na kilku listach równocześnie, ale mechanizm eliminowania dubli sprawi, że nie dostanie on kilku takich samych wiadomości e-mail. Liczebność adresatów kampanii prezentowana w Komunikatorze przy wysyłce kampanii, to liczebność unikalnych adresatów.
Zobacz także:
Dlaczego faktyczna liczba wysłanych maili w kampanii okazała się mniejsza niż planowana?