Kontakt może zostać zablokowany z powodu problemów z dostarczeniem do niego kampanii mailowych.
Aby twój adres nadawcy oraz serwery pocztowe nie trafiły na czarną listę adresów spamujących, Oprogramowanie netPR.pl automatycznie blokuje wysyłkę do kontaktów, których serwer zwraca informację o trwałym błędzie (hard bounce) dostarczenia Twojej wiadomości lub konsekwentnie zwraca miękkie błędy (soft bounce):
- błąd trwały (hard bounce) - np. adres nie istnieje. W takim przypadku kontakt od razu oznaczany jest jako kontakt zablokowany.
- błąd miekki (soft bounce) - np. przepełniona skrzynka pocztowa. W takim przypadku kontakt otrzyma oznaczenie "pierwszy problem z doręczeniem", a jeśli problem nie ustąpi, to następnie "drugi problem z doręczeniem" oraz kolejno, jeśli nadal problem będzie istniał, kontakt zostanie zablokowany.
Istnieje możliwość ręcznego odblokowania kontaktu zablokowanego. Wówczas ponownie zostanie podjęta próba dostarczenia wiadomości e-mail na taki adres podczas tworzenia kolejnej kampanii mailowej. Odblokowywanie może się przydać, jeśli w adresie wystąpiła np. literówka, co było powodem niedostarczania wiadomości.