Bezpieczeństwo to zakładka dostępna w panelu administracyjnym Konta.
W ustawieniach konta firmowego istnieje możliwość skonfigurowania polityki bezpieczeństwa zgodnej z wymaganiami organizacji - można skonfigurować następujące kategorie ustawień:
- ograniczenia
- dostęp warunkowy
- typy plików
- limity sesji użytkowników
- politykę haseł
- politykę haseł dla witryn firmy
Ograniczenia
W ramach tej kategorii ustawień można:
- wymagać uwierzytelniania dwuetapowego - zaznaczenie tego pola (checkbox) spowoduje wprowadzenie dodatkowego zabezpieczenia konta podczas logowania dla wszystkich użytkowników.
- limitować dopuszczalny czas braku aktywności użytkownika - to ustawienie umożliwia określenie dopuszczalnego czasu braku aktywności użytkownika, po którym jego konto zostanie zablokowane/usunięte. Czas podaje się liczbą dni. Zalecana wartość to nie więcej niż 60 dni.
Dostęp warunkowy
W ramach tej kategorii ustawień można ustawić ograniczenia logowania:
- Brak ograniczeń - logowanie możliwe z dowolnej lokalizacji
- Określone IP - logowanie dozwolone tylko z określonych adresów IP (dopuszczone zostaną także adresy wewnętrzne netPR.pl na potrzebę realizacji usługi supportu użytkownikom)
- Ograniczenia terytorialne - użytkownicy będą mogli się logować tylko z wybranych Państw, można określić wyjątki w postaci whitelisty (w przypadku tych adresów ograniczenia terytorialne będą ignorowane). Wprowadzane adresy należy oddzielać przecinkami lub wpisywać w osobnych linijkach. Można podawać adresy IP, pulę adresów w postaci IP/MASK i adresy IPv6.
Typy plików
W ramach tej kategorii ustawień można ustawić ograniczenia dla typów (rozszerzeń plików) dodawanych do systemu na danym koncie. Funkcjonalność jest zrealizowana na zasadzie kreacji whitelisty - rozszerzenia niezaznaczone jako dozwolone, będą blokowane. Domyślne ustawienie, to brak ograniczeń.
Sesje użytkowników
W ramach tej kategorii ustawień można wprowadzić ograniczenia:
- Liczba jednocześnie aktywnych sesji - możliwość określenia liczby jednocześnie aktywnych sesji dla użytkownika (od 1 do 10) np. w różnych przeglądarkach i/lub na różnych urządzeniach. Po przekroczeniu wprowadzonego limitu najstarsza sesja zostanie zamknięta. Parametr może być nielimitowany.
- Czas nieaktywności sesji - w przypadku braku aktywności użytkownika przez określony czas, sesja zostanie zamknięta - użytkownik zostanie wówczas automatycznie wylogowany. Wartości są podawane w minutach. Domyślny i maksymalny czas nieaktywności to 30 minut.
- Maksymalna długość sesji - w przypadku przekroczenia maksymalnej długości sesji,, sesja zostanie zamknięta - użytkownik zostanie wówczas automatycznie wylogowany. Czas jest liczony od momentu zalogowania. Wartości są podawane w minutach.
Polityka haseł
W ramach tej kategorii ustawień można decydować o wymogach dotyczących haseł.
Najistotniejsze z punktu widzenia bezpieczeństwa są siła hasła oraz minimalna długości hasła. Zalecana kombinacja to hasło bardzo silne o długości minimum 12 znaków.
Dodatkowe opcje polityki haseł (definiowanie ich nie jest zalecane):
- Okres ważności hasła
- Minimalna liczba małych liter w haśle
- Minimalna liczba wielkich liter w haśle
- Minimalna liczba znaków specjalnych
- Historia haseł
- Zezwolenie na hasła słownikowe
Polityka haseł dla witryn firmy
Jeśli posiadasz witryny z logowaniem dla użytkowników, w tym miejscu możliwe jest skonfigurowanie preferowanej dla nich polityki haseł.
Opcje polityki haseł dla witryn firmy:
- Minimalna długość hasła
- Minimalna liczba małych liter
- Minimalna liczba wielkich liter
- Minimalna liczba cyfr
- Minimalna liczba znaków specjalnych